Paskelbta: 5 rugsėjo, 2016

Modernus Lietuvos zoologijos sodo tinklalapis – Devbridge Group dovana

Prasidėjusį rudens sezoną Lietuvos zoologijos sodas pasitinka inovatyviai. Nuo šiol internetinėje erdvėje žmonės, ieškantys informacijos apie egzotišką gyvūnijos pasaulį, tai galės padaryti atnaujintoje modernioje Lietuvos zoologijos sodo svetainėje www.zoosodas.lt. Programavimo paslaugų bendrovės „Devbridge Group“ ir Lietuvos zoologijos sodo administracija 6 mėnesius intensyviai dirbo prie šio projekto, kad naujos svetainės lankytojai keliais mygtuko paspaudimais rastų norimą informaciją.

Naujasis tinklalapis „zoosodas.lt“ buvo kuriamas, remiantis naudotojų elgsenos tyrimu ir siekiant padėti tinklalapio naudotojams lengvai rasti ieškomą informaciją. Kuriant tinklalapio dizainą, svarbiu kriterijumi buvo „naudotojo patyrimas“ (angl. user experience), „Devbridge Group“ dizaineriai dirbo kartu su Lietuvos zoologijos sodo darbuotojais prie kiekvienos tinklalapio dalies ir elemento. Siekiant padaryti tinklalapį prieinamą kuo platesnei auditorijai, zoosodas.lt dizainas sukurtas taip, kad būtų patogu naršyti ir mobiliaisiais įrenginiais. Taip pat pagalvota ir apie mažuosius zoologijos sodo lankytojus, jiems sukurta „Vaikų erdvė“ ir ZOOmokyklėlė – tai tinklalapio dalys, kurioms buvo kurtas visiškai atskiras dizainas, sudominantis vaikus spalvų ir gyvūnų nuotraukų gausa, žaidimais bei įdomiais faktais apie gyvūnus.

Moderniame tinklalapyje lankytojai gali rasti visą laikomą Lietuvos zoologijos sodo gyvūnų kolekciją – sukurtas spalvingas gyvūnų katalogas. Taip pat talpinama įvairi informacija apie vykdomus projektus ir artėjančius renginius. Tokiam informacijos srautui suvaldyti įdiegta atvirojo kodo „Devbridge Group“ turinio valdymo sistema BetterCMS. Ši sistema leidžia zoologijos sodo darbuotojams intuityviai atlikti tinklalapio turinio ar net elementų išdėstymo pakeitimus iš karto matant realią puslapio išvaizdą, taip pat tinklalapio funkcionalumas sudarytas iš daugybės atskirų elementų. Su BetterCMS, keičiant šių elementų išdėstymą ir nustatymus, galima sukurti unikaliai atrodančias naujas tinklalapio erdves ir taip valdyti „naudotojo patyrimą“.

„Interaktyvi naujai sukurta svetainė – tai „Devbridge Group“ dovana ne tik Lietuvos zoologijos sodui, bet ir visai Lietuvos visuomenei. Žmonės iš įvairių Lietuvos vietų, norintys apsilankyti zoologijos sode ir ieškantys informacijos apie įstaigą, nuo šiol tai gali padaryti greitai ir patogiai. Stebėjome vis didėjantį senojo puslapio lankytojų skaičių, kurie svetainėje lankėsi naudojant mobiliuosius įrenginius, todėl džiaugiamės, kad bendrovė naująjį puslapį sukūrė prie mobiliųjų įrenginių prisitaikančiu dizainu. Norime būti modernūs ir lankytojui informaciją pateikti patogiu būdu, todėl šis įgyvendintas projektas mums yra labai svarbus“, – nauja svetaine džiaugėsi Lietuvos zoologijos sodo direktorius Aurimas Didžiokas.

„Dirbame tik su JAV ir Kanados klientais, Lietuvoje neturime nei vieno komercinio kliento. Tačiau gavę užklausą sukurti naująją Lietuvos zoologijos sodo svetainę supratome, kad mūsų komanda norės prie to prisidėti. Nutarėme, jog šis projektas bus mūsų dovana Lietuvos zoologijos sodui. Džiaugiamės galėję pritaikyti tiek vartotojo elgsenos analizės žinias, tiek dizaino kūrimo ir programavimo patirtį, dirbant su didžiausiais klientais už Atlanto. Lietuvos zoologijos sodo komanda iš karto įsitraukė į kūrybinį procesą – kartu su mumis dirbo trumpais dviejų savaičių laikotarpiais, po kurių turėdavome mažą veikiančios sistemos dalį. Taip galėjome gerai suprasti vieni kitų lūkesčius bei sukurti puikų produktą, kuriuo, esame įsitikinę, labiausiai bus patenkinti svetainės lankytojai“, – teigė „Devbridge Group” viceprezidentas ir Lietuvos padalinio vadovas.

Antrame šio projekto etape ateityje, numatyta įdiegti elektroninį bilietą. Tai ženkliai sumažins eiles prie kasų, nes žmonės bilietą galės įsigyti namuose naršydami naujojoje svetainėje. Taip pat tikintis tinklalapio lankytojų srauto augimo, svetainė patalpinta „Microsoft Azure“ „debesyje“. Debesų kompiuterija leidžia lengvai valdyti ir padidinti tinklalapio talpinimo išteklius, padidėjus lankytojų srautui, pavyzdžiui sezono atidarymo metu, ir sumažinti išteklius srautui sumažėjus.